表紙 |
|
|
キーワード(Keywords) |
内表紙 |
|
|
|
目次 |
|
|
|
論文
|
|
|
|
Tagging a Japanese Learner Corpus of English
and Comparing Trigrams with Those in a Corpus of British Students’ Essays |
Yoshihito Kamakura |
1 |
learner corpus(学習者コーパス), quantitative and qualitative features(量的と質的な特徴), trigram(3連語句), phraseology(フレイジオロジー,句構成), annotation(タグ付け) |
Imperativ(命令形)をつくらない動詞について
|
鈴木 康志 |
25
|
命令形, 命令形をつくらない動詞, 話法の助動詞, 無意志行為の動詞, 無意志動詞, 非人称動詞, 完了形, 受動文, 条件的命令文, Imperativ, Imperativierbarkeit |
初期中国語訳聖書における介詞と連詞の用法に関する一考察
|
塩山正純 |
39 |
中国語訳聖書,漢訳聖書,モリソン,神天聖書,虚詞,連詞,介詞 |
愛知大学名古屋校舎2011年度Reading における選抜クラス編成の成果と課題 ―TOEIC IPテストスコアおよびアンケートの分析― |
石原知英 |
53
|
愛知大学名古屋校舎1 年生, 英語, 習熟度別クラス編成, TOEIC, 学習時間 |
The Value of Contrastive Rhetoricin the Japanese EFL Classroom |
Nicholas Bradley |
63 |
Rhetoric レトリック, contrastive rhetoric(CR)対照修辞学,
Japanese 日本語, English 英語, English for Academic Purposes(EAP)学問的英語,Japan 日本, pedagogy 教授法 |
To Use or Not to Use: Authentic Materials
in a Reading/Writing Lesson; A Study |
Susan Laura Sullivan |
79 |
authentic materials(実物の教材), non-authentic materials(実物でない教材), schemata(スキーマ), top-down processing(トップダウン処理), bottom-up processing(ボトムアップ処理), ESL/EFL, language acquisition(言語習得), SLA(第二言語の習得), second language learning(第二言語の学習), TESOL |
Projects in the ESL Classroom
-An Example Using the Grimm Brothers'“The Three Little Pigs”- |
Zane Ritchie |
97 |
task-based learning(タスクベース学習9, project-based learning(プロジェクトベース学習), theme-based instruction(テーマベース指導), content-based instruction(コンテンツベース指導), folk-tales(民族) |
研究ノート |
|
|
|
A Comparative Study of the Benefits of Synchronous Computer-Mediated Communication (SCMC) in Relation to Language Related Episodes (LREs)
|
Anthony Young, Sian Edwards |
109 |
コンピューターを用いた言語学習 Computer-Assisted Language Learning(CALL), チャット Text-Chat, スカイプ Skype, 交渉的学習タスク Negotiated Learning Tasks, 言語関連事象 Language Related Episodes |
執筆者一覧 |
|
|
|
奥付 |
|
|
|
裏表紙 |
|
|
|